måndag, december 14, 2009

Nya gravidfeatures:

Mina ben domnar bort lite då och då, jag får svimningskänslor med ljudbortfall, tunnelseende och dansande färgpluttar framför ögonen när jag står i köer, kramper i vaderna på nätterna. Mitt luktsinne har gått helt bananas. Viltfärsbullarna jag åt igår luktade kön. Plus att jag plötsligt blivit allmänt pms:ig. En tjej som smaskade overkligt högt på sin banan på tunnelbanan i mitt öra häromdagen ska vara mycket glad över min självbehärskning. Inuti var jag fullständigt rasande och fantiserade om att ge henne en knytnävsmacka.

8 kommentarer:

Gabh sa...

Äter du tillräckligt? Att bli gravid låter väldigt jobbigt.

Dock man inte ska äter på kollektivtrafik, tycker jag.

Emma sa...

Jo, jag äter nog tillräckligt tror jag - har googlat alla de där grejerna, och dt verkar vara helt "normalt". Och jo, jag tycker nog absolut att man får äta i kollektivtrafiken - men man ska ge fan i att smaska i mitt öra. :)

Lars Johansson sa...

Viltfärsbullar och andra döda djurprodukter som folk tar fram doftar alltid både de ena och det tredje. Det är nåt ruttet i det som inte köttätare märker i vanliga fall då ni har blivit immuna, så jag tror det kan ha släppt så du känner av det som jag gör. Hoppas det värmde. Ät grönt. Och gå ut och njut i Hagaparken.

Emma sa...

Kött kommer jag att fortsätta äta, men promenad i Hagaparken är en mycket bra idé!

Tekrånglat sa...

Kramp i vaderna var det värsta med att va på smällen tyckte jag.
Testa magnesiumsugtabletter från apoteket.

Emma sa...

Åh, tack för tipset!

Leo sa...

har hört att man ska undvika sojaprodukter som gravid, men det kanske du redan har koll på.

Emma sa...

Ah, det hade jag inte koll på, men brukar inte äta sojaprodukter ändå. Vad jag vet i alla fall... Men tack för tipset!