lördag, oktober 24, 2009

WTF?

Här sitter man och är glad för Katrin Zytomierska och Bingo Rimérs skull, och tänker att det är skönt med folk som kan se på blivande föräldraskap med humor och lite distans. Sen, WHAM, drar hon fram ett rött dumskynke:

"Det finns ju fan inget lättare än att skaffa barn. Men det är som allt annat. Det har med personlighet och inställning att göra. Samma med missfall. Erika, Novas mamma och min mycket speciella vän, är också gravid! (Så nu får Nova två syskon helt plötsligt! Ha ha! Lattjo!), sa något tänkvärt till mig härom dagen. Hon sa "Katrin, tjejer som du och jag får inte missfall för vi skulle inte ta det så hårt. Vi ororar oss inte." Helt rätt. Det är samma med utbrändhet. Det händer bara de svaga.

Sånt här rent och skärt psykolog- och barnexpert-skitdravel om hur man "ska" känna inför mammaskap och hur man "ska" se på sitt mående under en graviditet för att inte barnet ska få psykiska problem gör mig iofs inte mycket gladare. Alls. Faktum är att det får mig att vilja ge någon näsblod.

16 kommentarer:

Technicolor sa...

Ja, herregud. Jag blir lite matt av sånt här.

Emma sa...

Matt och tvärförbannad på samma gång. Mest det senare. Och mest förbannad blir jag ärligt talat på psykologen. Vilket jävla stolpskott.

Mattias S sa...

Aftonbladets relationsexpert Eva Rusz är ett ganska bevisat stolpskott vid det här laget...

Emma sa...

Av förståeliga skäl, visar det ju sig. Kan inte annars påstå att jag läst så mycket av varken henne eller någon annan relationsexpert.

eff sa...

Var det inte Rusz som för nåt år sen ansåg det vara lämpligt för en kvinna att använda våld i form av örfilar mot en partner som varit otrogen? Att man får behålla titeln "relationsexpert" efter en sån sak säger väl en del.

Emma sa...

Hon borde sluta kalla sig "expert" öht, och kanske börja med "moralist" istället.

Catherine sa...

Katrin känns mest korkad och Eva riktigt obehaglig. Det är ruszkigt att skuldbelägga morsor sådär... USCH.

Emma sa...

Asruszkigt! Bleeeurgh.

superkryp sa...

Jag tror att Katrin bara är en bråkstake som vill synas och höras. Men — kul för barnet att googla fram det där i framtiden...

Gabh sa...

Mm, arrogant och tänklös. Folk som det har hänt till behöver inte mera skit.

Anonym sa...

Vem är den här människan egentligen? De mest pinsamma, desperata handlingar görs för att ta sig igenom mediebruset idag. Varför slutar inte folk bara uppmärksamma såna där idioter. Problemet är att hennes blogg kommer få sjukt mycket mer trafik, tv 4 bjuda in henne till sin dans-såpa på fredagarna sen blir hon folkkär på kuppen.

Emma sa...

Alltså, jag tycker ju verkligen att Katrins uttalande om vilka som får missfall och ej är något alldeles i hästväg råkorkat. MEN, jag blir oändligt mycket mer upprörd över Rusz uttalande.

Att Katrin och Bingo vill ha barnet är ju uppenbart, annars skulle de ju gjort abort. No? Men att man måste älska barn för att bli gravid, är inte det ren och skär idioti? Och hela grejen med att Katrin skulle slå ungen är ju så uppebart sagt på skoj. Och jag tror verkligen inte att någon unge skulle få pysykiska men av att veta att mamman inte mått så bra under graviditeten.

superkryp sa...

Att man måste älska barn för att skaffa barn är galet, så klart.

Hon är väl inte värre än vilken "blivande mamma"-bloggare som helst? (Det vet jag kanske inte så mycket om, men det hon upplever har ganska många kvinnor upplevt före henne...)

Jag undrar vad Rusz skulle tycka om Courtney Loves uttalande om att hon fortsatte röka under graviditeten för att hon ville få en _liten_ bebis.

Emma sa...

Håller helt med, läs vilken gravidblogg som helst oc man hittar liknande grejer. Men å andra sidan, i gravidforumen finns det ju en hel del människor som på fullt allvar verkar smått sinnessjuka...

Tror att Rusz skulle bli ruszkigt arg på Courtney.

superkryp sa...

Antar att det hänger många riktiga moralister på gravidforumen också. Såna som inte tycker att det är okej att säga att det är jobbigt att vara gravid/föda/ha barn och/eller såna som glömmer alt. inte tycker att det är/var jobbigt och därför inte varnar sina kompisar att det kan vara så att det blir lite jobbigt, det här.

Emma sa...

OM det finns. Det är en hel djungel med moralister där ute. Moralister som stavar som krattor och använder skiljetecken på mycket besynnerliga vis.