söndag, juni 14, 2009

Nyss: Doubt

Om den tycker jag precis som Stephanie Zacharek i Salon. (Allra mest tycker jag kanske om den här meningen i recensionen: Adams' Sister James is appealing enough, even if she does spend most of the movie wearing the look of a nervous chipmunk nibbling on a nut.)

--

Annars: dricker te med honung och rom, försöker bli kvitt en förkylning, kurar och varvar film med A good school.

--

Var förresten tvungen att gå och köpa Aftonbladet igår för att kolla att Schulman verkligen skrivit krönikan han bloggade om. Och att det inte var något slags avancerat skämt. Det var det tydligen inte.

--

En sak till: Missa inte fantastiska, ljuvliga Johanna Koljonen i P3 Kultur!

5 kommentarer:

Gabh sa...

Jo, men utöver att han missade hela pöangen med varför folk röstade på PP, Schulman har ett pöang, att lädda ner är oärligt, på en annan sätt från att skriva om PPs framgång och inte skriver något om FRA-lagens påverkande. Och; 93%? Så att rösta på SD var alltså vettigare? Gud hjälp oss.

Tomas_Timelock sa...

OMG! Baksidan med yttrandefrihet är att den tilltåter personer som Alex Schulman att stoltsera med sin inkompetens.

Själv röstade jag på PP och jag är varken soffliggare eller en aktiv fildelare. Utan normalt medlem i FP (vilka jag sannolikt kommer rösta på i riksdagsvalet).
Jag röstade på PP för att visa att demokratin faktiskt fungerar och se till att deras frågor kring integritet på nätet tas på allvar.

Sedan tror jag iofs att PP baa gynnas av alla försök att devalvera deras politik. SD steg ju i alla mätningar fram till dess att media började granska deras politik på samma sätt som de andra partiernas.

Där tror jag att den ömma punkten för PP är att de vill avskaffa upphovsrätten som koncept. Där tror jag att det fanns en hel del som rösta på dem, TROTS detta inte på grund av. Just den inställingen till upphovsrätten måste de nog ompröva om de vill komma in i riksdagen.

//tomas

sofia sa...

Hej! Det här har ingenting med inlägget att göra men jag hittade en sån intressant länk på imdb. Det var en kvinna som häromdagen skrev ett öppet brev till Pixar där hon artigt och ödmjukt dem för en gångs skull göra en film med en tjej i huvudrollen. Alltså, inte en prinsessa, utan en tjej som "alla tjejer med plåster på knäna" kunde relatera till. Brevet var sansat och respektfullt där hon var noga med att understryka sin kärlek för de tidigare filmerna, men ändå får hon såklart galet negativa kommentarer skrivna av män antingen av typen "You nazi feminist bitch!!" eller "But Dory in Finding Nemo was a girl...?"
Jag såg din asintressanta föreläsning i Umeå förra året och tänke på dig när jag läste det... Här är en krönika om det och du hittar originaltexten i en länk: http://www.cinematical.com/2009/06/10/ask-pixar-to-make-a-movie-about-a-girl-why-thats-just-p-c-b/

Kristoffer Viita sa...

LOL. Alex Schulmans sämsta krönika någonsin. "Jag har försökt sätta mig in i deras argumentation" - men han bemöter inga argument? R-tarded.

Emma sa...

Jag får handsvett av genans av den där krönikan.

Sofia: Tusen tack för länk, hade helt missat det där! Skummade bara igenom lite igår, ska läsa mer noggrant idag. Det är intressant att en sådan liten artig fråga kan väcka så mycket ilska hos folk... (Föresten, hemskt smickrad över att du öht kom ihåg föreläsningen, och att du dessutom tyckte den var "asintressant"! Kan jag leva på i en vecka. Minst. Tack!)