tisdag, maj 19, 2009

I morgon:

10 kommentarer:

Robert sa...

Hej Emma! Glöm för allt i världen inte att skriva hur den var!

Gabh sa...

Avundsjuk :)

entx sa...

Om du ser en sån här affisch. Kan du inte sno den åt mig då? :P

Dein Koenig sa...

wow, a film about killing nazi soldiers.....

Unknown sa...

Sweeeet. Kan vara hur cool eller skrattretande som helst, jag inväntar din kommentar med spänning.

Darling sa...

Redan? Vill se, Vill seeee!!!

Anonym sa...

Men hur var den då?

Emma sa...

Åh, jag blev så besviken att jag inte riktigt kunnat forumlera mig på något vettigt sätt. Plus förstås att jag sitter i FIPRESCI-juryn, även om jag nu inte ska bedöma tävlingsfilmerna i första hand, utan kritikerveckan och Directors fortnight.

Men for dummies: underhållande och rolig, men alldeles för hal och tongue in cheek. Plus att den var så medvetet och fjäskigt gjord för just Cannes-publiken. Den version vi fick se var 2 tim och 40 min, och den ska klippas ner innan vanlig release. Det jag skulle tippa rycker är en hel del filmreferenser.

Anonym sa...

Synd. Funkade den som judisk hämndfantasi då?

Emma sa...

Jo, det skulle man väl kunna säga att den gör. Men fortfarande för tongue in cheek för att i alla fall jag ska köpa det helt och hållet.