fredag, januari 09, 2009

nattmusik

Försökte Spotifya ihop en glad kärlekssånglista, det gick så där. Kanske kan den i alla fall funka som nattmusik? Prova.

--

Apropå just ingenting kan jag meddela att Noomi Rapaces Lisbeth Salander (of Millennium-trilogi-fame) är en Dregen-klon.

--

Jag har skrattat åt Jörgen Nilsson, chef på polisens krogsektion, hela dagen. Efter diverse haffningar i direktsändning och en och annan löpsedel sa han idag så här:

Vi arbetar mycket i det fördolda, för att inte väcka onödig uppmärksamhet.

That kills me.

11 kommentarer:

Gabh sa...

Okej, den sista förståd jag inte alls :) Jag läser andra boken i serien just nu, den är bra, man måste gillar en deckar var ingenting händer i 150 sidor :) Under om det går att göra böckerna till film utan ganska mycket vald mot berättelsen. Som vanligt.

eff sa...

Pratar hon småländska och spelar gitarr också?

Emma sa...

Gabh: Dregen är en svensk rockstjärna och ser ut så här: http://ssanibo.blogg.se/images/2008/dregen_14716698.jpg

Vad gäller filmen: jag såg bara de första 20 minuterna av Män som hatar kvinnor, och de var ungefär precis som jag förväntade mig.

Eff: Det hann hon inte med under de 20 minuter jag såg. Men man vet ju aldrig.

Johan Ahlin sa...

Gripande, fantastiska Kleerup irriterades över att lämna urinprov, och drog från direktsända galan utanför bild, where's the story? Spektakulärt ingripande? Tycker jag inte. Har aldrig sett så många artister med hellyset på.

Morgan sa...

Tack för spellistan. Många bra spår, och jag kommer att återanvända några. Fast Beautiful Girl skulle jag ta från Welcome to wherever you are, inte från Radio City Hits 5.

Anonym sa...

Vi ska vara glada för att Kleerup inte förstod fel och försökte dra i sig sin "grammis" genom näsan.


http://pjoltas.tumblr.com

Emma sa...

Johan: Nu ledde de iofs bort honom när kamerorna låg på honom inför en av prisutdelningarna. Och tjaa, någon spektakuär story är det väl kanske inte, men det är ju allt annat än "diskret" och i det fördolda". (Sen kan man ju också ha delade meningar om polisen borde satsa mest resurser på att leta upp storlangare eller leta upp folk som har på sig för personligt bruk.)

Morgan: Så lite så! Beautiful girl känns lite som den ska bort öht, och är ju trots allt precis samma låt oavsett vart man tar den ifrån. :)

Pjoltas: Tihi!

Anonym sa...

Din lista hade ett par juveler, du kan söka efter ett album som heter Pure Acoustic på Spotify(fick min inbjudan idag,som man väntat!) iaf det albumet har bra "kärlekslåtar"

hur ska man få nått gjor tnu när man kan lyssna på så mkt lättillgänglig musik?!

Johan Ahlin sa...

Såg spektaklet från grodperspektiv, har inte kollat bildvarianten än.

Emma sa...

Kim: Tack för tips! Och, man får helt enkelt se till att få saker gjorda samtidigt som man lyssnar på musiken. :)

Johan: Ah!

Gabh sa...

lol, tack. Han ser lite som en yngre Gary Oldman.