söndag, juni 17, 2007

oroväckande tecken på ickekompatibilitet

Min man tycker inte bara om godis som Matador Mix, Familje Guf och Bridgeblandning, han har också småskrattat under dagen åt minnesfragment från skrevfixerade Blades of Glory som vi såg igår.

--

I natt drömde jag att jag spökskrev Camela Leierths dagbok. Jag hade svårt att veta om jag skulle använda "hon" eller "jag" när jag skrev. Jag försökte också uppbåda entusiasm inför en Håkan Hellström-konsert utan större framgång. Igår natt drömde jag att jag lurade in en albinogorilla i en bur. Jag skämdes fortfarande när jag vaknade.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag drömde att jag var en vit gorilla. I drömmen blev jag då lurad av Emma Gray att gå in i en bur. När jag sen vaknande tänkte jag "Hon borde skämmas! Och kanske har hon svårt med att frå fram entusisasm av Håkan Hellström och att skilja på hon eller jag - dessutom!"

superkryp sa...

Mm, favvofelskrivning. kompatibilitet. :)

Jag hade glömt det det där med Matador Mix. Det är lite sjukt att tycka om det där s.k. "godiset". Men ändå långt ifrån oroväckande.

Emma sa...

Lars: :)

Bine: Ooops! Ändrade. Och joo, det är oroväckande. Mycket. Sånt där gammalt dammigt tantgodis slipper med få undantagsfall aldrig över min tröskel.

motherfakka sa...

det låter ändå som rätt trevliga drömmar. jag har hört talas om människor som drömmer om död och liknade. Huh.

Anonym sa...

bridgeblandning? Nu får han väl ta och ge sig...

Anonym sa...

Jag blir sjukt avundsjuk på de som har skumma drömmar och sedan kommer ihåg dem. Min dotter Emma är likadan, det är bara att fråga vad hon drömt, så får man världens skönaste (och långa) berättelse i retur...

Anonym sa...

matadormix har en given plats på mina förfester!

Lisa sa...

Ta det från experten: Familje Guf regerar!