måndag, januari 08, 2007

Hej 1998!

Hade tänkt skriva om helgens högst otidsenliga tevetittande, men såg i dagens DN att Johan Croneman sett Sing-a-long och skrivit det jag tänkte skriva. Fast roligare. Han hade sett Sing-a-long på TV3, själv har jag inom loppet av några dagar fastnat som i chock framför På spåret, något slags best of Malou von Sivers från 2006 och gamla reruns av Jerry Springer. Att det senare inte känns helt 2007 är självklart. Men det jag såg av de andra två. Herregud. Oldsberg hörde inte vad någon sa, gav bort svar, allt var förvirrat och putslustigheterna var väl... sådär. Samtliga i studion verkade trots detta tycka att allt var fantastiskt. Croneman sammanfattar:
Du sitter på en middag och testar en gammal historia från Seriemagasinet från 1967: "Hovmästaren, det är en fluga i min soppa." "Släng i en ärta, han kanske lirar vattenpolo." Jag menar, om sex personer runt bordet viker sig av skratt i tjugo minuter, då vet man att man är på fel tillställning.
a-ha-HA! (Alf-skratt.)

--

Inatt drömde jag att jag att jag gömde mig för en mördare i ett glashus. Jag vaknade när han långsamt, långsamt öppnade en gnisslande dörr jag trodde att jag hade låst. I famnen hade han en påse bullar från Vetekatten.

--

Jag avslöjar svaret i "tävlingen" ikväll någon gång. Ni är inte riktigt on your toes tycker jag.

--

UPPDATERAD: Det slog mig nyss att de där poptjejerna som var med nånstans där på nyårsafton kanske trodde att jag dansade running man på allvar. Nä? Det kan de väl inte ha gjort. Eller?

UPPDATERING #2: Satan. Jag är påkommen. (Fast ju mer jag tänker på det: att inte ragga och bara koncentrera sig på att ha roligt när man är ute är ju den mest effektiva raggningsmetoden av alla. Är man en fortfarande en Diaz-brud om man inte är ute efter att ragga öht? Och bara.. eh... är smutsig, galen och full och dansar running man?)

10 kommentarer:

mattias sa...

Med tanke på Oldsberg och din dröm (satan vilket aktivt drömliv du har, jag drömmer något minnsvärt typ en gång i månaden) måste jag bara dra en dålig ordvits:
Tant !: "Är de här bullarna nybakade?"
Tant 2: "Det vete katten"

Emma sa...

Du kanske kan få bli bisittare i På Spåret? :)

mattias sa...

Jag önskar inget mer i denna värld.

Anonym sa...

Man kan bara dansa running man på allvar. Det är enda sättet.

Sara Ödmark sa...

Apropå otidsenlig TV - vad är det med alla dessa amerikanska kärnfamiljssitcoms?? Jag tycker rutan har exploderat med usla hö-hö-serier som "The War at Home" där allt handlar om striden mellan manligt och kvinnligt och där spänningarna kommer ur det "farliga" i när tonårsbarnen gör nåt utanför sin könsroll. *krääk*

superkryp sa...

Vad fan menar hon med smutsig? Dirty???

Emma sa...

Josefine: Jo, jag dansade innerligt och så. Men jag kom på att de kanske trodde att jag var en TANT som dansade running man och tyckte att jag var coolare än Mc Hammer på RIKTIGT. Tvivlar iofs att de var med på Hammers tid. Så det KAN ha varit whoosh över deras huvuden.

Saom: Ser alldeles för lite teve för att veta, men massor av amerikanska filmkomedier på senaste bygger ju på exakt samma sak. Verkligen, kräk.

Superkryp: Jag tolkade det bokstavligt. Det förstår jag ju nu att jag nog inte skulle. :)

Anonym sa...

det var margret och hanna som drev på den här diazdiskussionen. dom var väldigt passionerade i frågan. om du vill läsa mer så kommer det som en typ halvsida i solo februari

Anonym sa...

Ja men det där med på riktigt/på skoj funkar inte med running man. Om man ser nån typ... valsa till Missy Elliott, DÅ är det på skoj (och skoj skulle det vara att se!). Running man ÄR en riktig dans, och alla som börjar reflektera över avsikterna bakom kan gå och dänga huvet i Jack Vegas-maskinen.

Sen finns det ju folk som tror att alla som ser ut att ha roligt när de dansar (istället för att bara stå och gruppjucka) dansar "på skoj". De människorna har ju uppenbarligen aldrig upplevt extasen av att uppslukas av ett riktigt innerligt luftgitarrsolo...

Emma sa...

Martin: Ser fram emot att läsa denn. Men vad säger skribenten om själva definitionsfrågan: är man en Diaz-brud även om man inte raggar?

Josefine: Ah, jag börjar förstår definitionen. Det börjar klarna. Då kan jag i alla fall säga att jag även i stundens hetta kan förstå att min running man är skojjig att titta på, men utförd bara halvt på skoj. Eller något ditåt hursomhelst. Död å gruppjucket!