torsdag, januari 11, 2007

Emma + Kurt = inte längre sant (kanske)


Köpte och läste ut Kurt Vonneguts A man whithout a country igår. Och blev besviken. Antingen har hans sätt att skriva drastiskt förändrats sedan sist, eller så är det jag som gjort det. A man whithout a country kändes... Michael Moore-klumpig. Inte alls lika sorgligt, uppgivet roligt och smart, inte lika mycket nattsvart galghumor som jag minns det som att han använt sig av innan. Det kändes lite trött. Det får man förstås vara när man är 82. Men ändå. Blir nyfiken på att läsa om de där andra Vonnegut-böckerna jag tyckt så mycket om. Vi kanske inte är kompatibla alls längre? (Citat som det ovan går ju iofs fortfarande hem. Och herregud, namnet på min blogg är ju också alltid högst gångbart.)

--

Någon annan som har problem med ett strulande Statcounter just nu?

6 kommentarer:

Herr Bergström sa...

Statcounter strular som fan, ja. Bra citat för övrigt. Behövde det just idag.

Anonym sa...

Statcounter-felet är åtgärdat, nu ska de bara komma ikapp.

Emma sa...

Herr Bergström: Vad bra att du fick dig ett bra citat till livs just idag. :)

Dennis: Tack för info! Var inne där och snurrade igår, men missade att gå in på forumet.

superkryp sa...

Jag är så fruktansvärt kass på att läsa böcker. Blev helt tagen av Slakthus 5 men sen glömmer jag bort mig och fortsätter i min light-kulturvärld, typ teve och tidningar.

Anonym sa...

Jag märkte inget av Statcounter, det flöt på som ett oljat lavemang.

Anonym sa...

Kurt Vonnegut är en favorit! Men trots det har jag inga höga förväntningar på hans nya bok, han verkar helt enkelt för gammal och gaggig numera. Såg honom på Kobra vilket gav mig det intrycket också.